محل تبلیغات شما

همواره دنیا، دنیای آموزش دیجیتال مارکتینگ، رقابت و تجارت بوده و هست. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور عصر ارتباطات و گره خوردن زندگی مردم با اینترنت، این رقابت به عرصه‌ای تنگاتنگ برای جذب مشتری به‌وسیله‌ی دیجیتال مارکتینگ بدل شده است. اگر این سوال برای تان پیش آمده که دیجیتال مارکتینگ چیست و چه تاثیری بر کسب و کارتان دارد، یا چگونه می توانم پا به این عرصه بگذارم و از این دست سوال ها نگران نباشید، در این مقاله سعی شده است بهترین پاسخ برای پرسش های شما را، به امید آنکه سهم کوچکی در پیشرفت شما داشته باشیم، بیاوریم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را می توان به بیان ساده مجموعه فعالیت هایی که به وسیله ابزارهای دیجیتال با هدف معرفی برند و محصولاتتان و البته کمک به پیشبرد کسب و کارتان انجام می گیرد، تعریف کرد.

با محبوبیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی و استفاده‌ی میلیونی از اینترنت، دیجیتال مارکتینگ به منظور بازاریابی و تبلیغ محصولات، گسترش یافت. بازاریابی دیجیتال با منطبق ساختن خود با اصول مارکتینگ توانسته توجه کسب و کارها از کوچک تا بزرگ را به خود جلب کند.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در اوایل دهه 2000 آغاز شد و در حال حاضر یک استراتژی عمده برای بازاریابی اینترنتی است.

علاوه ­بر اینکه به نام بازاریابی مبتنی ­بر اطلاعات نیز شناخته می­ شود دارای نام­ های دیگری نیز هست که عبارت­ اند از : بازاریابی آنلاین, بازاریابی اینترنتی و بازاریابی وب. در حالی که مهمترین جنبه­ ی بازاریابی دیجیتال اینترنت است, دیگر راه­ های تبلیغاتی از تجزیه و تحلیل داده­ های آنلاین استفاده می ­کنند تا محتوا و تبلیغات را در جایی که بینندگان بیشتری دارد قرار دهند تا سبب افزایش فروش و برندینگ گردد.

 

 مزایای دیجیتال مارکتینگ

از جمله مزایای بازاریابی دیجیتال و یا دیجیتال مارکتینگ می‌توان به تسریع در جذب مشتری و به تبع آن افزایش فروش اشاره کرد. بررسی و آنالیز نیاز مشتری به راحتی صورت می گیرد و به کمک آن می‌توان آمار مشتریان دائمی را بالا برد. در دیجیتال مارکتینگ دست شما برای ایجاد فضای خلاقانه، بدون نیاز به هزینه های سنگین بازتر است و با تکیه بر آن حتی می‌توانید با بزرگ‌ترین های عرصه کاری خود رقابت کنید.

در معنایی دقیق­ تر تبلیغات آنلاین, تبلیغات دیجیتال, بازاریابی ایمیل, بروشور آنلاین و فراتر از آن طیف وسیعی از تکنیک­ ها , استراتژی هایی  هستند که تحت چارچوب بازاریابی دیجیتال قرار دارند  و بهترین کارشناسان بازاریابی دیجیتال می­ دانند چگونه از این تکنیک­ ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ به همین جا ختم نمی شود. در ادامه بسیاری از مفاهیمی که ممکن است برای شما ایجاد پرسش کنند را توضیح خواهم داد.

 ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • بازاریابی به وسیله وب سایت
  • طراحی لوگو
  • بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)
  • بازاریابی محتوا(Content Marketing)
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی(Social media Marketing)
  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی چریکی
  • تبلیغات اینترنتی(Internet Advertisement)
  • SMS Marketing
  • پرداخت برای هر کلیک (PPC)
  • Affiliate Marketing
  • تبلیغات بومی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • Online PRR

اکنون به بررسی چند ابزار مهم برای آموزش دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

بازاریابی به وسیله وب سایت

با طراحی وب‌سایتی که علاوه‌بر زیبایی کار با آن ساده باشد می‌توانید قدم بزرگی در راه دیجیتال مارکتینگ بردارید. شاید شما نیز به این فکر کنید که اینستاگرام تمامی اهدافی که با وب سایت می توان به آن رسید را داراست و نیازی به صرف هزینه‌ی مازاد نیست، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که یک وب سایت خوب می تواند تمامی سوال های مشتری را پاسخ دهد، کاربر با آن تعامل خوبی دارد، همواره در دسترس است و با داشتن آن حس اعتماد را به  مشتری القا می کنید.

بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت یک جمله ی معروف در صنعت دیجیتال مارکتینگ دارد که می گوید:

«اگر کسب وکار شما اینترنتی نیست متاسفانه شما صاحب یک کسب وکار از رده خرج و رو به زوال هستید.اگر کسب و کار شما در اینترنت نباشد به زودی از بازار حذف خواهید شد.»

طراحی لوگو:

یکی از مهم ترین عوامل در زمینه دیجیتال مارکتینگ طراحی لوگو است.
لوگو باید به صورتی طراحی شود که در ذهن مخاطب تا مدت طولانی بماند. به عنوان مثال شما با شنیدن نام facebook لوگوی آن را به یاد می آورید.

بازاریابی موتورهای جستجو(SEM)

یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بازاریابی موتورهای جستجو است. به این صورت که شما به گونه‌ای در حیطه وب عمل کنید که موتورهای جستجو وب سایت، وبلاگ و یا اکانت شبکه اجتماعی شما را به عنوان مناسب ترین پاسخ برای جستجوی کاربر شناسایی کنند، البته شما می توانید با پرداخت هزینه به موتورهای جستجو، باعث تسریع در این امر شده و کسب و کارتان را در کنار گزینه های برتر در نتایج جستجو مشاهده کنید.

بازاریابی محتوا(Content Marketing)

نوشتن محتوایی جذاب و گیرا که به جذب مشتری بیشتر کمک کند در حیطه Content Marketing قرار دارد. شما می‌توانید با نوشتن یک مطلب نیاز مخاطب‌تان را برطرف کنید و آنها را به سمت کسب‌وکارتان سوق دهید.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) از قدرتمندترین روش های دیجیتال مارکتینگ شما می توانید با تولید محتوای سئو شده، افزایش سرعت سایت، ظاهر و قالب سایت و از این قبیل کارها امتیاز لازم را از موتورهای جستجو کسب کنید.

seo در  لغت به معنی search engine optimization یا همان بهینه سازی موتور جست و جو می باشد.

برای برخی از شما این سوال پیش می آید که موتور جست و جو یا search engine چیست؟

موتور جست و جو ابزاریست که طبق الگوریتم خاصی در سراسر سایت های موجود در اینترنت جست و جو میکند و نتیجه مناسبی را به شما ارائه میدهد. در اینترنت موتورهای جست‌و‌جوی فراوانی وجوددارد اما گل سرسبد آنها گوگل است که یک ابزار حرفه‌ای در دستان شما می‌باشد.اکنون میتوانیم به موضوع خود برگردیم و تعریفی از سئو به شما ارائه دهیم.

سئو به مجموعه کارهایی گفته می شود که شما انجام می دهید تا وقتی که کاربری یک کلمه خاص و مرتبط با وبسایت شما را جست و جو کرد نام وبسایت شما بالاتر از بقیه رقبا قرار گیرد . این کار باعث افزایش بازدید سایت و درنهایت افزایش فروش شما می شود.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی(Social media Marketing)

یکی از راه‌های بازاریابی که حجم زیادی از مخاطبان را جذب کسب و کار شما می کند استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام و غیره است.

در آغاز کار با این پلتفرم های اجتماعی نباید انتظار سود چندانی داشته باشید. اما پس از طی مدت زمانی که مخاطب با شما و کسب و کارتان آشنا شد و توانستید اعتماد لازم را کسب کنید، می توانید از مزایای فوق العاده این بازاریابی بهره ببرید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از اهمیت ویژه‌ای در دیجیتال مارکتینگ برخوردار است و با تبلیغات ایمیلی(Email Advertising) تفاوت دارد. ایمیل مارکتینگ ارتباطی بلندمدت با مخاطبان و مشتریانی دارد که خود اجازه داده اند ایمیل های  شما برای آنان ارسال شود، اما ایمیل های تبلیغاتی صرفا یک پیام تبلیغاتی را بدون کسب اجازه برای افراد زیادی ارسال می‌کند که البته این خود اغلب اوقات تبلیغ منفی نیز محسوب می‌شود. در ایران همواره این نوع تبلیغات(ایمیل مارکتینگ) بازخورد بسیار خوبی دارد.

بازاریابی چریکی

در بازاریابی چریکی شما با کمترین هزینه بیشترین سود را بدست خواهید آورد. این نوع بازاریابی برای کسب‌و‌کارهای نوپایی که توان مالی رقابت با بزرگ‌های عرصه کاری خود ندارند، بهترین گزینه است. در بازاریابی چریکی سعی شما این است با استفاده از مشتریان فعلی خود به جذب مشتریان جدید بپردازید به این صورت که مثلاً در ازای دادن مبلغی از آنها بخواهید به معرفی محصول شما بپردازند. یا حتی می توان تبلیغات خنده داری انجام داد که در یاد مردم بماند و از این قبیل کارها…

در این نوع بازاریابی مهم نیست بقیه درمورد شما چه می‌گویند مهم این است که حرف شما درمیان مردم باشد.

تبلیغات اینترنتی(Internet Advertisement)

این نوع تبلیغات مخصوص کسانی است که می‌خواهند با صرف هزینه زیاد در وقت خود صرفه جویی کنند و با سرعت بیشتری به بازده موردنظرشان برسند. تبلیغات کلیکی گوگل از موفق ترین تبلیغات اینترنتی به شمار می آید. شما با صرف هزینه می تواند تبلیغ سایت خود را در دیگر سایت های مهم و معتبر مشاهده کنید.

از دیگر تبلیغات اینترنتی موثر که علاوه‌بر بالا بردن آمار سایت‌تان به سئوی سایت شما کمک می‌کند رپورتاژ آگهی است. 

SMS Marketing

یکی از مهم ترین و پربازده ترین نوع تبلیغات SMS Marketing یا بازاریابی پیامکی است. SMS Marketing تنها به تبلیغ سایت و محصول شما از طریق پیامک محدود نمی شود، بلکه ابزاری مهم و کارآمد برای ارتباط با مشتریان است. در صورتی که فردی در سایت شما عضو شد و یا خرید کرد می‌توانید با پیامکی از او تشکر کنید. یا در صورت وجود جشنواره و کوپن تخفیف به وسیله ی پیامک مشتری خود را زودتر آگاه کنید، حتی می‌توان در اعیاد و یا دیگر روزهای ویژه سال برای مشتریان پیامک مناسبتی ارسال کرد.

ویروس مارکتینگ

این نوع از بازاریابی تقریباً شبیه به ویروسی محتوا و سایت شما را در میان افراد پخش می کند. باعث می شود به سرعت شما و فعالیت تان در سطح وب دیده شوید. استفاده از این نوع بازاریابی می تواند شما را به موفقیت چشم گیری برساند و جایگاه غیرقابل تصوری را برای شما رقم بزند. وب یار در محتوایی تحت عنوان 

ویروس مارکتینگ چیست؟ به صورت مفصل این مورد ارزشمند را برای شما شرح داده است.

 

اکنون که آموزش دیجیتال مارکتینگ را دیده ایم بد نیست که به سوالاتی که در ذهن دارید و ارتباط دیجیتال مارکتینگ با کسب و کار خود پاسخ داده شود. در ادامه پس از پاسخ به سوالات‌تان شما را با فعالیت های تیم مجرب دیجیتال مارکتینگ اصفهان آشنا می کنیم تا با خیال آسوده کسب و کار خود را برای یشرفت و افزایش درآمد به یکی از بهترین ها بسپارید.

 

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه ­ی شرکت­ ها کارایی دارد؟

دیجیتال مارکتینگ می­ تواند برای هر کسب و کار و در هر صنعتی کارکرد داشته ­باشد, صرف­ نظر از این­که شرکت شما چه چیزی را به فروش می­ رساند، با استفاده از دیجیتال مارکتینگ اصفهان می­ توانید نیاز­های مخاطبین خود را شناسایی کرده  و با استفاده از آن محتوای با ارزش تولید کنید. اما این بدین ­معنی نیست که تمام شرکت­‌ها باید استراتژی­‌های بازاریابی دیجیتال را به یک شیوه‌ی مشابه پیاده­‌سازی کنند.

 

مزایای اصلی دیجیتال مارکتینگ اصفهان چیست؟

برخلاف بسیاری از بازاریابی­ های غیرآنلاین, بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می­ دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی ببینند، مثلا در تبلیغات رومه­ ای برآورد این که چه تعداد افراد واقعی به تبلیغات شما توجه کرده ­اند و برآورد تعداد افراد واقعی که تغییر کرده­ اند سخت می­ باشد. از سوی دیگر با دیجیتال مارکتینگ اصفهان , شما می‌توانید تقریبا هر جنبه­‌ای از تلاش­‌های بازاریابی خود را اندازه­‌گیری کنید.

 

چرا  آموزش دیجیتال مارکتینگ می­ تواند به رشد کسب وکار کمک کند؟

  • بازاریابی دیجیتال مقرون­ به صرفه ­تر از بازاریابی سنتی است.
  • دیجیتال مارکتینگ باعث جذب مشتریان بیشتر و بالا بردن میزان وفاداری مشتریان می­ شود.
  • بازاریابی دیجیتال باعث افزایش درآمد می­ شود.
  • بازاریابی اینترنتی باعث تعامل بیشتر با مخاطبین می­ شود.
  • بازاریابی دیجیتال باعث افزایش اعتماد مشتریان می­ شود.
  • دیجیتال مارکتینگ باعث تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل می ­شود.
  • بازاریابی دیجیتال باعث بقای تجارت و کسب وکار می ­شود.
  • بازاریابی دیجیتال باعث ایجاد برند و اعتبار بخشیدن به آن می شود.
  • نتایج حاصل از بازاریابی دیجیتال قابل اندازه گیری و بررسی است.
خدمات شرکت وب یار در زمینه دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:
  •  طراحی سایت
  • سئو سایت
  • طراحی لوگو و ست اداری جهت برندینگ آنلاین
  • کارت ویزیت آنلاین
  • ارسال پیام انبوه در whats app
  •  ارسال پیام انبوه در Instagram
  • ارسال پیام انبوه در telegram
  • ارسال پیان انبوه در ایمیل متخصصین
  • تبدیل کسب و کار های سنتی به مدرن و آنلاین
  • طراحی موشن گرافی
  •  طراحی و راه اندازی فروشگاه های اینترنتی

در آخر

می توان گفت که در این سال ها با توجه به گسترش اینترنت و عصر تکنولوژی، دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین راه های تبلیغات کسب و کارها شده و حتی می توان آن را از اصلی ترین روش های سوددهی برشمرد.
البته باید توجه نمود که این کار، کاری حرفه ای و نیاز به تخصص در این حوزه دارد و در صورت نداشتن تجربه و مهارت کافی ممکن است نتیجه عکس دهد. کمک گرفتن و صرف هزینه اندکی می تواند شما را در مدت زمان اندکی به سود زیادی برساند.

منبع: webyarnet.com


دیجیتال مارکتینگ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها