ویروس مارکتینگ چیست؟ چه تأثیری روی تجارت من می گذارد؟ آیا ممکن است ویروس مارکتینگ به افزایش فروش و کسب درآمدم کمک کند؟ شاید شما نیز با شنیدن نام ویروس مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی از این دست سؤالات و هزاران سؤال دیگر برای تان پیش آمده باشد. در این مقاله از وب یار سعی کرده ایم به راحت ترین صورت ممکن این نوع بازاریابی را برای شما عزیزان توضیح دهیم.
ویروس مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی نوعی از بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است که به کمک خلاقیت، نوآوری، اینترنت و شبکه های اجتماعی، شناخت رفتار و علایق مردم و ابزارهای مختلف به دیده شدن یک محتوای متنی، عکسی و ویدئو در بستر اینترنت می رسیم. به زبان راحت تر شما محتوای خود را به گونه ای تولید می کنید که مردم با به اشتراک گذاری محتوای شما به شیوهای دهان به دهان باعث دیده شدن تان شود.در این نوع از بازاریابی به سرعت محتوای شما در اینترنت گسترش مییابد و شما بهترین فرصت را برای شناساندن خود وکسب و کارتان به افراد را به دست میآورید.
انتخاب عنوان بازاریابی ویروسی نیز بر همین اساس است. ویروس ها به سرعت تکثیر مییابند و در میان افراد پخش می شوند. شما نیز با صرف هزینهای به نسبت کم می توانید محتوایتان را در سطح اینترنت پخش و به سرعت آن را در اختیار عده ی کثیری قرار دهید.
اگر تا این جای کار به این نوع بازاریابی پربازده علاقه مند شده اید و این سؤال برای تان پیش آمده باشد که چگونه می توانم بازاریابی ویروسی را انجام دهم؟ بد نیست ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید.
نکته ی اصلی که در بازاریابی ویروسی باید در نظر داشت رساندن پیامی ساده و جذاب به مخاطب است. پیغام شما در صورتی که تمامی نکات زیر را در نظر بگیرد راه خود را باز می کند و به دست مخاطب می رسد.
در ویروس مارکتینگ مبارک اصل ورزیده شدن است و جلب توجه مخاطبان است در این راه شما میبایست تلاش فراوانی انجام دهید تا در صورت وم خدمات رایگان انجام دهید ارائه دهید تا به هر چه بیشتر بیدار شدنتان کمک کنید از کیفیت محصولات خود اطمینان حاصل کنید تا مشتریانتان به صورت رایگان تبلیغات تان را انجام دهند و شما را به دیگران معرفی کند
در این نوع بازاریابی خلاقیت اصلی مهم و سرنوشت ساز است. محتوای متنی و یا تصویری خلاقانه و به روز تولید کنید. محتوایی خاص که مخاطب را جذب کند و او را در به اشتراک گذاری محتوای تان ترغیب کند.
امروز تأثیر سوشیال مدیاها و نقشی که اینفلوئنسرها(افراد تأثیرگذار در این شبکه ها که با معرفی سبک زندگی خود به اعتبار و شهرت می رسند.) در بازاریابی و تبلیغات دارند بر کسی پوشیده نیست. از این نکته استفاده کنید با صرف هزینه محتوای خود را در این شبکه ها معرفی کنید.
مخاطب خود را بشناسید. با دنبال کردن جامعه هدف خود بفهمید که نیاز امروز او چیست؟ چگونه فکر میکند؟ به چه چیزها و چه افرادی علاقه دارد.
جالب است بدانید که شرکت آیفون نیز با تکیه بر همین روش و شناخت مخاطب و روانشناسی افراد، موفق به فروش میلیونی آیفون x خود در مدت کوتاهی شد. این شرکت با ایجاد کمپین «سلفی با آیفون x» و توجه به این نکته که مردم خودشان را دوست دارند و نیاز دارند این محبت را به صورت دیجیتالی نیز نشان دهند برنده ی اصلی بازار شد. در ادامه نیز با تکیه بر کیفیت بالای محصولات خود توانست همواره یکی از بهترین های این عرصه شود.
در آخر نیاز است که مجدد تأکید کنیم که در این نوع بازاریابی اصل بر آن است که پیامی ساده جذاب، خلاقانه و ماندگار را از طریق متخصصین بازار فروشندگان و اینفلوئنسرها به گوش مردم برسانیم.
در ویروسی ارزشی اصل بر کیفیت محصولات است. کیفیت بالای یک محصول خود معرف آن است. شخصی از محصولی استفاده می کند و کیفیت آن را خوب می بیند. آن را به دوستان و نزدیکان خود معرفی می کند. آن ها نیز به دایره ی نزدیکان خود. به این صورت یک محصول توانسته تنها با تکیه برکیفیت، خود را برای صدها و شاید هزاران نفر ثابت کند.
در این حالت فرد را با دریافت پاداش و مزایایی ترغیب به تبلیغ و معرفی محصول به نزدیکانش می کنند. اما نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که باید پاداش به اندازه ی کافی خوب باشد که فرد بتواند ریسک نیتی احتمالی نزدیکانش را بپذیرد. با این حال اگرکیفیت محصول به قدر کافی خوب نباشد در نهایت این نوع بازاریابی نیز محکوم به شکست است.
فرد در این حالت تجربه ی خود را از استفاده از محصول با افراد شریک می شود و اطلاعات زیادی در مورد چگونگی کارکرد و یا نحوه ی ارائه ی خدمات به آن ها ارائه می دهند. آن ها حس می کنند که افراد زیادی نیاز به دانستن تجربه ی آن ها دارند و بازگویی این تجربه می تواند برای آن ها مفید واقع شود.
افراد علاقه دارند تا تجربیات رضایت بخش و شادی آور خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. فردی از محصولی یا از امکاناتی احساس شادی و رضایت کرده آن را با افرادی که می داند آن ها نیز علاقه مند به این موضوع و استفاده از این دست محصولات هستند، به اشتراک می گذارد.
حتماً بارها شده که خود شما از محصولی احساس رضایت نداشته اید و به دیگران درمورد تجربیات منفی خود هشدار داده اید و آن ها را از خرید آن محصول منصرف کرده اید. محصولی که کیفیت نداشته باشد و یا نیاز مخاطب خود را در نظر نگیرد به طور قطع شامل این نوع بازاریابی مخرب ویروسی می گردد.
شاید تا اینجای کار با مطالعه ی محتوای ویروس مارکتینگ شما نیز به فکر آن افتاده اید که تجارت و کسب و کارتان را با این شیوه از تبلیغات گسترش دهید.
منبع: webyar.net
دیجیتال مارکتینگ
درباره این سایت